“דור 5 ידרוש רוחב פס עצום – ויחולל תמורה משמעותית בתעבורת הרשת”

“דור 5 ידרוש רוחב פס עצום – ויחולל תמורה משמעותית בתעבורת הרשת”

VIAVI Solutions, המיוצגת בארץ בלעדית על ידי ניסקו טכנולוגיות, מספקת פתרונות בדיקה מגוונות עבור תשתיות התקשורת של הדור הבא

כתב: הילל יוסף.

“דור 5 הוא לא עוד שינוי בשדה התקשורת, כמו המעבר מדור 3 לדור 4. זו תמורה משמעותית: גישה של כל מוצר לכל מוצר אינטרנט של הדברים. הכול יחובר להכול, מה שידרוש רוחב פס עצום, כדי לעמוד בקצבי תעבורה שלא היו בעבר. הדבר יצריך התאמות בקרב ארגונים וספקיות התקשורת – ופה אנחנו נכנסים לתמונה”, כך אמר סם דרוויש, מנהל מכירות דור 5 לאזור EMEA ב-Viavi Solutions.

סם דרוויש, מנהל מכירות דור 5 לאזור EMEA ב-Viavi Solutions. צילום: לינקדאין

לדברי דרוויש, “המעבר מדור 3 לדור 4 לא היה דרסטי מבחינת המערכות האחוריות (Backhaul Systems) והתחזוקה שלהן. בדור 5, מדובר באתגרים משמעותיים יותר. הטמעה אמיתית של דור 5 משמעה שינוי טכנולוגי עצום, והיא מעבר לפינה: אריקסון צופה שעד 2026, תעבורת ה-5G תהווה 54% מכלל תעבורת התקשורת. מדובר במערכת תקשורת מבוזרת, עם ריבוי תחנות ואנטנות שונות. הדור החמישי יביא לגידול אקספוננציאלי בתעבורה, עם שינויים בהרגלי השימוש, לרבות שיחות ועידה בווידיאו באיכות חוזי וקול גבוהות. הוא גם יאפשר לאפליקציות קריטיות, כגון אלה שבשימוש כוחות החירום וההצלה, לפעול בזמנים קצרים הרבה יותר, עם כיסוי מלא”.

“המעבר לדור 5”, ציין דרוויש, “דורש השקעות עצומות בתשתיות ויותר מדידות, שהן חיוניות עבור מנהלי התשתיות. הרשת מבוזרת ונדרש לטפל בפי 10 תחנות בסיס. עלינו לנהל ולמדוד את ביצועי הרשת לטובת שינוע מיטבי של הנתונים. אנחנו עובדים עם אריקסון ונוקיה, ועוזרים להן לספק תשתית שכזו ולוודא שההטמעה בוצעה כיאות. הציוד שלנו עונה לכל הדרישות – הנוכחיות והעתידיות. המדידות שלנו בענן יאפשרו תהליך פשוט יותר”.

הוא סיכם באומרו כי “אנחנו רואים תנועה לדור החמישי בכל העולם – ובכלל זה ב-EMEA. אחד המאיצים של המעבר הוא החרם של ארצות הברית על וואווי. מאיץ נוסף הוא המעבר המסיבי לעבודה מהבית, והצורך בקישור אמין לעובדים”.

ג’ניס סנצ’ז, מנהל מוצרי בדיקות RF לאזור EMEA ב-Viavi Solutions. צילום: לינקדאין

ג’ניס סנצ’ז, מנהל מוצרי בדיקות RF לאזור EMEA ב-Viavi Solutions, אמר כי “המדידות של תשתיות הרשת של דור 5 שונות: ממדים כמו כיסוי ואיכות השירות לא מוגדרים מסורתית, על בסיס האותות שמשודרים מהתאים הסלולריים. בדור 5, סוג האותות שונה ומרובה – וזה משנה את תרחיש המדידות: כעת נדרש להתמודד עם פי שניים, ארבעה ושמונה אותות לכל אתר, וזה דורש 64 מדידות יותר מורכבות”.

ניסקו טכנולוגיות היא מפיצה בלעדית בישראל ושותפה עסקית של Viavi Solutions. לדברי ד”ר בנצי אופיר, סמנכ”ל המכירות של ניסקו טכנולוגיות, “אנחנו מציעים יכולות גבוהות, משלב האפיון ועד לאספקה ולשירות, עם כוח אדם איכותי ומענה מהיר, יעיל ואיכותי ללקוחות”.

ד”ר בנצי אופיר, סמנכ”ל מכירות של ניסקו טכנולוגיות. צלם: אלוני מור

הוא ציין כי “ה-5G מרחיב את התנועה לעולם המובייל, עם יותר שידור, קיבולת, רוחב פס ואפליקציות מובייל. הוא מסייע לקידום טכנולוגיות רבות, עם יותר קישוריות ויכולת לצפות בווידיאו ללא הפרעות ולייעל מטלות. אנחנו מעניקים יכולת בדיקה לכל השכבות במערכות של וודאפון, אריקסון ונוקיה, שטובות בהרבה מהמתחרים שלנו – מערכות אלה הן בנות מספר שנים. הציוד שלנו מאפשר בדיקות חכמות בכל הרמות – מהשלב של בדיקות המעבדה ועד לשלבי ההתקנה והתחזוקה בשטח. יש לנו אפליקציה חכמה, שמאפשרת לשלוט מרחוק בכל אחד מכלי הבדיקה – ללא קשר למקומו, וכך לדעת מה קורה בכל תא שטח (Cell Site) באופן מאובטח ובזמן אמת”.

ד”ר אופיר סיכם באומרו כי “Viavi Solutions מחזיקה קו מוצרים המאפשר בדיקות מרמת המעבדה ועד לרמת השטח וההטמעה. המומחים מציינים כי לדור 5 תהיה תמורה דורית, עם השפעה יסודית על עסקים וצרכנים ברחבי העולם, עם חוויה ללא גבולות, תעבורת נתונים מהירה, חוויית וידיאו מדהימה, תגובה מיידית וגישה מכל מקום. מוצרי הבדיקה שלנו שונים, מגוונים ומאפשרים בדיקות בכל שלב. להערכתי, הפעילות סביב הטכנולוגיה החדשה של ניסקו ושל רבים אחרים בעולם תשתנה דרמטית ותייצר צמיחה משמעותית עם כניסת הדור החמישי”.

ניסקו טכנולוגיות ו-Viavi מקיימות אירוע מקוון בנושא “ניהול מעבר חלק מדור 4 לדור 5”, שייערך ב-19 בינואר בשעה 11:00, בהשתתפות מיטב המומחים בתחום זה. ניתן להירשם לאירוע כאן.

    Contact Form